T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KARABAĞLAR - Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu

2023-2024 döneminde değerlendirme sonucunda okulumuz eTwinning Okul Etiketi almaya hak kazanmıştır.

2023-2024 dönemi için eTwinning Okulu Etiketine başvuru koşullarını sağlayan 7.554 okuldan 3.541’i başvuru yapmış ve 2.908’i başarıyla süreci tamamlamıştır. 2023-2024 döneminde değerlendirme sonucunda okulumuz bu etiketi almaya hak kazanmıştır.

eTwinning Okulu Etiketi Kriterleri

eTwinning Okulu Etiketi süreci aday okulların belirlenmesi ve başvuru süreci olarak iki aşamada yürütülmektedir. Başvuru dönemi başlangıcı itibarıyla ESEP platformunda iki yıl veya daha uzun süre kayıtlı olan, eTwinning projelerine ve mesleki gelişim etkinliklerine son iki yıl içinde katılmış en az 3 öğretmeni bulunan, son iki yıl içinde bir Avrupa projesinden alınmış Ulusal Kalite Etiketi bulunan okullar eTwinning Okulu adayı olarak sistem tarafından seçilir. Bu ön koşulları sağlayan aday okullar, eTwinning Okulu kriterleri içerisinde yer alan maddelere yönelik çalışmaları nasıl planladıklarını, uyguladıklarını ve tasarladıklarını gösterecek şekilde başvurularını tamamlar. eTwinning Okulu Kriterleri aşağıda paylaşılmıştır:

 

PAYLAŞIMLI LİDERLİK

1- Okul değerlerinin ve hedeflerinin ortaya konulduğu ortak bir vizyon belgesi bulunmaktadır ve bu belgeye okuldaki tüm paydaşlar tarafından erişilebilir.

2- Ortak okul vizyonu (veya eylem planı) bir misyon planına dönüştürülmüştür. Misyon, belirlenen hedeflere ulaşmak için yapılan çalışmaları göstermektedir.

3- Okul liderliği okul yöneticileri ile sınırlı değildir. Okuldaki diğer personel de farklı etkinliklerde liderlik görevi üstlenmektedir.

4- Okulda bir paylaşım kültürü bulunmaktadır. Karar alma süreçleri ve okulun hedefleriyle ilgili planlamalar ortak yürütülmektedir.

5- eTwinning Okulu etiketi alınması durumunda sonraki iki yıl için “Paylaşımlı Liderlik” konusunda okulda yapılması planlanan çalışmalar bulunmaktadır.

 

İŞ BİRLİĞİ

1- Okuldaki öğretmenler öğretim etkinliklerini resmi veya informal toplantılarda birlikte planlar.

2- Okuldaki öğretmenler ortak projelerde iş birliği içinde çalışır ve/veya birlikte öğretim etkinlikleri yürütürler.

3- Öğretmenler, öğrencilerin öğrenme kazanımlarını ve refahlarını (well-being) artırmak için velilerle iş birliği yapar.

4- Okul, öğrencilerin okul dışındaki rollerini/görevlerini anlamalarına yardım etmek için bölgedeki diğer kuruluşlarla (sivil toplum kuruluşları, spor kulüpleri, eğitim ve öğretim veren diğer kurumlar, devlet kurumları, yerel iş ve sanayi kuruluşları) iş birliği içinde çalışır.

5- eTwinning Okulu etiketi alınması durumunda sonraki iki yıl için “İş birliği” konusunda okulda yapılması planlanan çalışmalar bulunmaktadır.

 

DEĞİŞİM ÖNCÜSÜ OLARAK ÖĞRENCİLER

1- Öğretmenler ve öğrenciler okulda yürütülen bir etkinliğin planlanmasından uygulanmasına kadar her aşamasında iş birliği içinde çalışır

2- Öğretmenler, okulla ilgili konularda, projeler konusunda vb. öğrencileri karar alma sürecine dâhil eder.

3- Öğrencilere, bir projede neler yaptıklarını herkese açık bir etkinlikte sunmaları için fırsat verilir

4- Öğrenciler diğer öğretmenlerin/öğrencilerin eTwinning/BT araçlarının kullanımı konusunda düzenledikleri eğitimlere katılırlar.

5- Öğrenciler veli toplantılarına veya yerel otoritelerle düzenlenen toplantılara katılarak eTwinning’i öğrenci bakış açısıyla tanıtır.

6- Eğitim fuarları, yarışmalar gibi okul dışı etkinliklerde çalışmalarını sunmaları için öğrencilere fırsat verilir.

7- eTwinning Okulu etiketi alınması durumunda sonraki iki yıl için “Değişim öncüsü olarak öğrenciler” konusunda okulda yapılması planlanan çalışmalar bulunmaktadır.

 

DİĞER OKULLAR İÇİN MODEL OLMA

1- Okulda öğrenciler ve öğretmenler için eTwinning eğitimleri (eTwinning’in metodolojisi, fırsatları, araçlar vb.) düzenlenmektedir.

2- Okul personeli bölgedeki okullar için projelerini, kullanılan araçları, öğretim yöntemlerini vb. sunmak için eğitimler düzenler.

3- Okul web sitesi düzenli olarak güncellenerek tüm eTwinning etkinlikleri hakkında bilgi paylaşımı yapılmaktadır.

4- Okul personeli (yalnızca öğretmenler değil) okuldaki çalışmalarını paylaşmak amacıyla etkinliklere (eğitim konferansları vb.) katılır.

5- Okulda eTwinning etkinliklerini sergilemek için bir eTwinning köşesi mevcuttur.

6- eTwinning Okulu etiketi alınması durumunda sonraki iki yıl için “Diğer okullar için model olma” konusunda okulda yapılması planlanan çalışmalar bulunmaktadır.

 

KAPSAYICI VE YENİLİKÇİ ÖĞRENME KURUMLARI

1- Okuldaki tüm personel için sürekli öğrenme fırsatları (eğitimlere, konferanslara, uzaktan eğitime vb. katılım) yaratılır ve bu etkinlikler desteklenir.

2- Okul, tüm personelini ekip öğrenmesi ve iş birliği konusunda teşvik eder.

3- Okul, sorgulama, yenilik ve araştırma kültürünü besler. Okulda öğrencilerin/öğretmenlerin internet bilinçli kullandığını kanıtlayan çalışmalar mevcuttur.

4- Okul, çevresiyle ve daha geniş eğitim topluluklarıyla (üniversiteler, toplum kuruluşları, alan uzmanları vb.) iş birliği kurarak bu iş birliğinden fayda sağlar.

5- Okul; öğrenme zorluğu, dil sorunu, sosyal sorunlar yaşayan özel eğitim öğrencilerinin farkındadır ve bu öğrencilere onlara özel destek ve etkinliklerle yardım ederek başarılarını artırmayı amaçlamaktadır.

6- eTwinning Okulu etiketi alınması durumunda sonraki iki yıl için “Kapsayıcı ve yenilikçi eğitim kurumları” konusunda okulda yapılması planlanan çalışmalar bulunmaktadır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.01.2024 - Güncelleme: 12.01.2024 16:42 - Görüntülenme: 666
  Beğen | 1  kişi beğendi